day 9 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu day 9 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 9

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

11 Januari 2014 | Thailand, Koh Tao

'Traveling is like flirting with life. It's like saying: I would stay and love you, but I have to go. This is my station'. Aldus iemand, ben ff vergeten wie ik nou quote haha.
En hoe clice het ook klinkt, ik ben een beetje verliefd op Thailand geworden!!

Maargoed, terug naar mn verslagje!
Oeps vannochtend werden we weer iets later wakker. Omdat onze kamer zoooo mooi was bleven we nog ff liggen, verslagjes typen enzo :)

Om iets voor 12 gingen we de kamer uit, en wilden we gaan uitchecken en ontbijten. Helaas was het ontbijt al voorbij en konden we kiezen uit pad thai en dat soort dingen... niet al te lekker om als eerste naar binnen te werken. Gelukkig hadden ze als bijgerechtje ook een omelet, en we hadden maar gevraagd of ze er toast bij had. Voor 2 vroeg ze erna nog, ja 2 stuks. Om vervolgens een omelet en 2 boterhammen te krijgen in totaal. Ah wel, voor nu was het iig eventjes iets. Nog geen 5 min later kwam ze weer terug. Waar we heen gingen: Koh tao, of we al een taxi hadden: nee. Blijkt het 45 nin rijden te zijn, en we moesten een half uur voor vertrek inchecke. Hij vertrok 1 uur, en het was al kwart over 12. Oeps, we hebben ons gewoon heel erg in de tijd en afstand vergist ofzo. Eerst ging ze nog de ferru zelf bellen om te vragen of ze ons kwamen halen, maar daarvoor was het al te laat. Dan maar een tuktuk. Wel een beetje duur., maar later kwamen we erachter dat het ook echt nog wel een stukje was. Gelukkig heeft die man erg hard doorgereden, en had de vrouw van de receptie nog gebeld naar de ferry dat we eraan kwamen. Om 10 voor 1 waren we er dan ook, en konden we meteen doorlopen. Na een plekje gevonden te hebben op de 1e verdieping (frisse lucht, maar geen zon) ging die dan ook varen. Toen we op volle snelheid waren waren de golfen best heftig. We kregen dan ook op een gegeven moment een partij water over ons heen. We waren echt goed nat geworden. Meteen verkast naar een ander plekje, en daar hebben we het de rest van de ztoch uitgehouden. Eenmaal in koh tao op de pier leek het wel een thaibox wedstrijd. Overal thaise mannetjes die naar je lopen te schreeuwen. Uiteindelijk ons Thaise mannetje kunnen vinden die ons met nog 4 anderen naar het resort zou brengen. De 4 anderen zijn echter nooit gekomen haha. We werden ingeladen op een bankje op de laadruimte van zn pick up truck. Niks om aan vast te houden, dus hopen dat ie voorzichig reedt. Eenmaal aangekomen bij de duikschool leek het wel een dorpje. Echt O gezellig!! We werden eerst welkom geheten. Daarna kregen we wat info en moesten we betalen (auw aan mn credit card haha), en konden we inchecken in ons hotel, 2meter verderop, via het strand. Wat eeen uitzicht!!!! Echt wilde het liefste meteen de zee inspringen! Bij het hotel aangekomen waren we op alles voorbereidt (gratis budget accomodatie) maar het viel ons reuze mee. Na nog geen 10 min weer terug naar de duikschool om daar de verklaren dat je gezond bent. Ik heb bij het vakje migraine, astma en verkoudheid ook maar nee aangekruisd, dat scheelt weer een ritje naar de dokter!!! Daarna moesten we een saaaie film kijken over het duiken, maar die was helaas verplicht. Door het uitzicht uit het klaslokaal kan ik me alleen echt niet concentreren.
Na de film nog even gecheckt of we hierna wel naar de full moon party kunnen aangezien de 4e dag het examen is, maar de boot al smiddags vertrekt, maar het examen kunnen we al een dag eerder doen. Dus op naar onze padi!!!
Omdat de zon al onder ging besloten om maar niet meer te zwemmen in de zee, maar meteen boodschapjes te halen. En we vonden: een pot nutella en een brood! yesss, ff wat anders hoor!
Om 7 uur zijn we lekker gaan eten bij het restaurant van de duikschool : spaghetti, hihi. Zo fout, maar zo lekker!!! Ze hebben er ook elke dag een bbq, dus morgen gaan we die maar eens uitproberen.

Het heeft hier wel iets weg van een hippiedorp, ook al weet ik niet hoe dat eruit ziet. Volgens mij zijn hier vet veel mensen die blijven hangen enzo, ecjt maanden...jaren... Als iemand zich geroepen voelt om mij te sponsoren, zpu ok ook best een tijdje weg kunnen blijven. Aan dit leven kan ik wel wennen.

En nu? Nu zijn we aan het studeren voor open water diver. Athans, mies studeerd, ik ga na dit blogje beginnen.
Morgen om half 9 begint dag 1 van dit onderwateravontuur!

xxx Daf