day 10 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu day 10 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 10

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

12 Januari 2014 | Thailand, Koh Tao

Dag tien alweer, we zitten op 1/3 van onze reis. Wat gaat de tijd hard. Te hard. Krijg een steen in mn maag als ik eroverna denk dat ik over 20 dagen alweer naar huis moet. Maar het was vandaag niet alleen dag 10, het was namelijk ook dag 1. Dag 1 van de padi cursus!!!

Om te beginnen zijn we met een groepje van 8. Ik en Mies, een meisje uit Maleisie, heel aardig, een jongen uit ik weet niet, ook wel oke, en dan heb je 3 duitsers en een engelse jongen. En die zijn me toch irritant. Ze luisteren gewoon totaal niet. En nu komt dat ook deels dat ze erg gewoon noks van verstaan (de duitsers) maar ook omdat ze gewoon andere dingen doen en niet opletten etc. Maargoed frustraties een hele boel, maar ik en mies proberen ons in te houden. Je kan ze toch moeilijk verzuipen wanneer ze gewoon perslucht bij zich hebben onder water (haha geintje hoor!).
Met zn 8en hebben we 1 leraar: Wayne. Hij komt ook uit Engeland, en maakt heeeeeeeel veel droge grapjes. Toch is hij wel erg goed, want hij kan echt alles duidelijk uitleggen. Beetje jammer dat de helft hem dan gewoon niet begrijpt of totaal andere dingen doet. Tijdens het zwembadgedeelte van de opleiding waren er nog 2extra jongens bij die in opleiding zijn voor hun divemaster. In de pauze vertelden ze even tussen neus en lippen door dat ze eigenlijk geen idee hadden waar ze mee bezig zijn, omdat ze zelf alles natuurlijk al op hun hele eigen manier doen. Maargoed, toch wel handig aangezien 8 leerlingen best wel veel is.

We begonnen met de theorie. We kregen uitleg over de materialen en hoe ze werkten, en hoe we alles in elkaar konden zetten. Ook kregen we nog meer informatie over de perslucht e.d. Na een korte pauze ging het nog over het buddy system, en vast nog wel meer, maar dat ben ik even vergeten (had gisteravond mn verhaaltje klaar, maar helaas wilde die niet geplaatst worden. Nu in de ochtend dus weer nieuwe poging in de hoop dat het wel lukt) Als laatste kregen we nog een voortgangstoetsje, en mies en il hadden beide maar een foutje (niet dezelfde, haha).

Daarna was het alweer 11 uur en kregen we lunchpauze. We moesten veel eten, want dat was belangrijk zei hij. Dus ik een mega bord met salade, en een bord patatjes als vulling, en mies een kaastostie met patatjes, daarmee moest het wel goedkomen toch?! Omdat we pas weer om 1 uur begonnen zijn we erna nog eventjes aan het strand gaan liggen en in de zee gaan zwemmen. Maby niet ons beste idee zo midden op de dag, want we ziij. van dat ene uurtje toch een partij verbrand!! Misschien ook wel onze eigen schuld aangezien we geen zonnebrand wilden gebruiken omdat we bang waren niet meer in onze wetsuit te passen. Maar afgezien van dat is her qel een stukje paradijs hoor!!!

Om 1 uur begon het zwembadgedeelte van de les. We moesten allereerst aantonen dat we konden zwemmen. Met 20 baantjes in het zwembad. Nou is dat eecht een giller als je zag hoe klein dat zwembad was. Een keer heen e. weer in het krommerijn zwembad, en je bent er. Erna nog 10 min watertrappelen. En blijkbaar is dat heel moeilijk. Die Duitsers lieten de kant echt maar 1minuut los toen hij het zei, en hielden zich erna meteen weer vast. Konden ze het dan niet of wilden ze het gewoon niet? Lijkt mij toch wel chill om te kunnen als we straks op zee zitten zonder een zwembadrand om aan vast te houden.

Daarna was het tijd om de wetsuits aan de doen, zuurstoftank om het water in en flippers aan. We moesten allemaal opdrachtjes doen, en de meeste hadden ik het mies in den haag tijdens onze proefduik al een keer gedaan. Bijvoorbeeld water in je masker laten lopen en door middel van uit je neus te blazen het water weer laten verdwijnen. En je regulator (mondademhaalstuk) uit je mond halen, blijven uitademen, er weer in doen, en zorgen dat het water verdwijnt, zonder dat je het doorslikt haha.

Maar ook nieuwe dingen, zoals je masker afdoen een stukje zwemmen, en je masker weer opdoen en gevuld met lucht krijgen. En, wat ik stiekem wel een beetje spannens vond: Je laatste ademteug nemen, wanneer hun je ziirstoftank hebben dichtgedraait. Het voelde heeel raar, maar zodra je dat gevoel had werd de tank meteen weer opengedraait, dus ja we hebben het allemaal overleefd! Daarna hadden we weer een kleine pauze. Ik had best wel last van mn hoofd tegen die tijd, waarschijnlijk toch door de zon. Daarom leek het me verstandig een colatje te drinken. Aangezien dat nogal eens helpt bij mij.
En dat heb ik geweten hoor. Ik moest zo erg boeren, maar het lukte niet onderwater, het deed gewoon pijn door de druk. Echt geen comfortabel gevoel. Daarnaast had ik ineens meer gewichten nodig om onderwater te blijven, vanwege de vele airbubbles in mn maag denk ik haha. Maargoed, natuurlijk wel gewoon onderwater gebleven, en daar kregen we weer een paar oefeningen zoals je hele bcd (jasje met tank enzo) uittrekken en weer aandoen, je loodgordel uittrekken en weer aandoen etc. We hebben vast mog wel meer gedaan, maar weet even niet meer wat. Oja alle dames krijgen hier een masker met zwarte siliconen. Dit is zodat je eventuele snotjes die uit je neus hangen niet kan zien. Bij de mannen boeide de instructeur het niet haha. We hebben ook nog tic tac to onderwater gespeeld, en helaas verloren, en hij heeft foto's gemaakt van ons. Op dat moment was net mn elastiekje van mn haar gebroken, dus dat was chaos. Haar overallll.
Toen we klaar waren met de les en we onze spullen weer uit elkaar gehaald hadden, en schoongemaakt, was mn haar ook echt een vogelnest haha. Morgen maar reserve elastiekje mee!!
We gingen even naar huis om een lekkere koude douche te nemen (hij kan maar op een standje, en dat is koudddd) en na even uitgerust te hebben en paracetamol te hebben ingenomen zijn we gaan bbqen. Erg leuk. Je betaald gewoon per stuk vlees wat je wilt hebben, ik en mies zaten nog onder de 4 euro voor t borden rijst, 2 kipsate, een beefsate, een maiskolf, 2 loempia's en pindasauss!!! erg goedkoop dus, want al die sate, waren allemaal erg groot! Niet zo'n mager stokje als wat je in nl krijgt.

Erna naar huis gegaan, mies ging leren, ik ging verslagje typen. Die niet online is gekomen haha en uiteindelijk wou ik ook leren, maar ben met klereb en al in slaap gevallen.

Vandaag voel ik me wat beter, dus geen cola meer, en dat moet het wel goed komen. We gaan vandaag in de zee duiken voor het eerst. Ieeeeeh vissen, spannend!

xxx Daf

  • 13 Januari 2014 - 08:28

    Nienke:

    leuk verhaal weer daf! heel veel plezier vandaag in de grote zee, niet bang zinn.voor de visjes he! ben benieuwd hoe de duitsers het er vanaf brengen;)

    xx

  • 13 Januari 2014 - 10:42

    Calista:

    Veel plezier met duiken! Lijkt me ook erg gaaf om te doen, maar ik zou het nooit durven :-(
    Geniet van alle mooie visjes om je heen!
    Ben inderdaad ook benieuwd hoe de Duitsers het gaan doen hihi!

  • 13 Januari 2014 - 19:25

    Jet En Frans:

    Hoi Daf en Mies,

    Mooi hoor... jullie verhalen kunnen we het mooi een beetje volgen allemaal en een beetje jaloers zitte weze omdat wij hier zitten.
    Ik wilde regen en kou zetten maar het is hier ook bijna zwembadweer.
    Ben benieuwd hoe jullie het vonden in de zee.
    En Mies treur maar niet over je tas die heb je toch zat haha.
    Nou meiden ga zo door met jullie verhaaltjes kunnen wij mooi meegenieten.
    Veel plezier.....
    jet en Frans




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Azie

Vanaf Bangkok naar Kuala Lumpur in 4 weken

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

day 29 + 30

30 Januari 2014

day 28

29 Januari 2014

day 27

28 Januari 2014

day 26

27 Januari 2014

day 25
daphne

Blijf hier op de hoogte!

Actief sinds 16 Juni 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 11811

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 14 Maart 2015

van downward dog tot kater

03 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Azie

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Warschau

Landen bezocht: