day 11 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu day 11 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 11

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

13 Januari 2014 | Thailand, Koh Tao

wow, is het moment daar van de zeeduik, stopt het internet ermee. maar we zijn weer boven water en we leven nog! Even beginnen bij het begin Ochtends waren we vrij. Van te voren erg grote plannen, maar we waren moe, moesten, leren en dat soort dingetjes. Dus gewoon lekker thuis gerelaxed, met de airco aan haha.
Erna geluncht, en wel opgelet wat we aten natuurlijk!! Geen cola etc, daar moeten we van boeren onderwater, en als dat niet lukt zit je met een hele grote luchtbel in je maag.... zo voelt het in ieder geval.
Om tien over 12 verzamelen en stiekem toch een beetje zenuwachtig.
Eerst tijd om spullen in te pakken. Flippers, ahum, ik bedoel natuurlijk fins, bcd, regulators, wetsuit (veel termen in t engels, want we kregen les in t engels). En dan maar onthouden welke tas van jou was aangezien alles incl 10 personen in de achterbak van een pick up wordt gepropt. Op naar de pier. Daar is mijn eerste hindernis al. Van boot naar boot klimmen. Wat een drama kan dat zijn. Stond soms 5 min te observeren wanneer die boten nou het gunstigste ten opzichte van elkaar bewogen.
Naja, tassen mee, en een plekje zoeken bij een volle tank.
Dan begint het riedeltje weer van spullen klaar maken. Erna is het eindelijk tijd om even te relaxen, wanneer de boot naar de plek van bestemming vaart, en bij boven op het dek gaan zitten. Daar krijgen we ook meteen een briefing. We maken vandaar in duik in de junkyard. We krijgen ook te horen dat we weer een paar oefeningen moeten doen, weet alleen even niet meer welke. Erna wetsuit aan, bcd met tank om, duikmasker op en naar de achterkant van de boot. Daar onze fins aandoen, en erna het water En niet zomaar, nee met de enew hand moet je je loodgordel vasthouden, en met de anderw hand moet je je masker en regulator tegen je gezicht aanhouden. Dan een voet naar voren, en de rest volgt van zelf, zo niet krijg je een duwtje van de boatboy. Eenmaal in het water meteen je bcd opblazen zodat je drujft en een big ok teken maken naar de boot. Stap 1 is gezet.Nou toen iedereen eenmaal erin was gingen we hoor!
Via een touw stukje voor stukje naar beneden. Tot we bij de bodem aankwamen op 6m diepte. Mijn metertje gaf 7,5 aan, maar goed:p
Mies kreeg last van haar oren, en moest even blijven hangen. Een van die Duitsers kreeg een paniek aanval en stopte ermee. Eenmaal beneden dacht ik ook dat Mies niet meer kwam, maar gelukkig is het haar gelukt!!!
Eenmaal beneden zaten we in een kringetje en kreeg ik nog ff flink wat extra gewichten toegestopt. Door met vet dreef ik namelijk alweer bijna aan de oppervlakte hahah.
In het kringetje moesten we oefeningen doen. Een ervan was dat je op je buik moest gaan liggen, en met je ademhaling je positie moest controleren. Echter, zat er net een blowfish (ms puff uit spongebob) in het gebied waar ik met mn hoofd moest.
Om even een fabeltje de wereld uit te helpen: vissen zijn niet banger voor mij dan ik voor hun! Dus ik kneep em wel even, ik wil geen vis aanraken, en al helemaal niet met mn gezicht.
Maargoed, erna rondje gezwommen. Wel heel grappig, 2 aan 2 alsof we op schoolreisje waren. Zelfs nemo gevonden in zn annemony. En natuurlijk allejunk uit de junkjard! fitness halters, alles haha.
Erna was het alweer tijd om naar boven te gaan. Nog een aantal oefeningen aan het oppervlak gedaan, en weer de boot in. Pffff en wat is alles dan ineens zwaar als je de boot uit moet klimmen!!!
Erna spullen weer afbreken, nog even boven fruit eten en terug naar de pier. Daar weer het zelfde van boot naar kade probleem, maar uiteindelijk kom ik er ook haha.
Zo dat was hem, duik nr 1. Deze telt alleen nog niet mee voor het logboek, dus morgen weeeer duik nr 1 haha.
Daarna spullen schoonmaken en opruimen (je legt het ergens neer en het Thaise personeel ruimt het op) en konden we naar huis. We waren via het strand gelopen, en de zee was zooo aantrekkelijk, dat we ons handoekje maar hebben neergelegd, en even de zee in zijn gedoken. Daarna gedoucht etc, en op zoek naar pizza. Kleine bekentenis: we zijn erachter gekomen dat we thais eten niet zo lekker vinden. Halverwege zag ik aan het gezicht van Mies dat er iets mis was. Bleek er achter me een kikker te zitten. Ik natuurlijk paniek zaaien, zoals geen ander dat kan, en zelfs de kokkin kwam ff kijken wat er aan de hand was. Toen was die al weg natuurlijk. Ze dschten waarschijnlijk echt dat ik gek was (wat ook wel zo is, ik weet het). Aan de gekko's begin ik dan wel alweer te wennen. Een beetje dan, ik wil ze nog steeds niet in de kamer hebben en zou het echt erg vinden als ze in mn tas zitten, maar verder mogen ze nu van mij op de muur zitten bij anderen haha.
Na het eten weer huiswerk maken, wie had dat verwacht deze vakantie?
En op tijd gaan slapen! Vermoeiend zo'n padi course!

xxx Daf

  • 16 Januari 2014 - 20:23

    Nel Gorter:

    Daphne ik leest alles van je ,machtig interesant,Zo leren we nog eens wat ,op onze oude dag . veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Azie

Vanaf Bangkok naar Kuala Lumpur in 4 weken

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

day 29 + 30

30 Januari 2014

day 28

29 Januari 2014

day 27

28 Januari 2014

day 26

27 Januari 2014

day 25
daphne

Blijf hier op de hoogte!

Actief sinds 16 Juni 2013
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 11803

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 14 Maart 2015

van downward dog tot kater

03 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Azie

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Warschau

Landen bezocht: