day 8 - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu day 8 - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 8

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

10 Januari 2014 | Thailand, Chumphon

p.s. ik heb 2 verslagen achter elkaar geplaatst, dus let even op de dagen!

'..En huilen dat deed het kindje!!!! Gelukkig van 8 tot 10, en niet midden in de nacht. We hebben lekker vroeg onze bedjes op laten maken, en hebben nog even een boekje gelezen in bed. Ook probeerden we niet al te laat gaan slapen zodat we weer wat extra energie kregen. Opzich sliep het prima, we mogen niet klagen, alleen werd je wel snel wakker van de trein. Hij rijdt wat minder soepeltjes dan in Nl zeg maar, en het voelt eigenlijk als een constante turbulentie, en dan wat heftiger. Ook voor mensen die spugen wanneer ze achteruit rijden in de trein is dit misschien een minder goede optie. Ik heb namelijk 4 keer van kant gewisselt, omdat ik telkens het idee had dat ik met mijn hoofd naar beneden lag.
Om 5 uur werden we echt wakker, omdat het personeel alweer liep te schreeuwen. En uiteindelijk kwamen we met tien minuten vertraging om 7 uur aan op Bangkok. We zouden de andere trein die om 8 uur wwer vertrok dus makkelijk kunnen halen! Helaas dachtten ze daar bij de ticket service anders over, en zat de trein al helemaal volgeboekt. De eerstvolgende trein ging om 1 uur smiddags, en hoewel die ook al erg vol zat, waren er nog 2 plekjes in de 2e klas, alleen dan nu met ventilatoren ipv airco. Wel super jammer dat we dan pas 22 u aankomen, maar uiteindelijk was chumpon toch meer doorreis dan echt een bezoekplaats. Dus die kaartjes maar genomen. Omdat we geen zin hadden om met onze tassen weer richting de stad te moeten gaan hebben we besloten om gewoon te tijd uit te gaam zitten op het station. Dus voor iedereen die me uitlachte dat ik dingen van te voren heb gereserveerd: this is what happends when you don't. Een verspilde dag op het station, terwijl we aan het zwembad van het hotel hadden kunnen liggen.
Overigens hebben we hierdoor wel weer een of andere ceremonie meegekregen. Om 8 uur werd er een soort drill oefening gedaan door alle security op het station. Erna werd het volksloed gespeeld en moest iedereen gaan staan, wij ook! En dat was het hahaha, wij dachtten echt.dat er.iets groots ging gebeuren, maar nee. We hadden op het station allebei een engels boek gekocht (boek is net zo duur als een tijdschrift hier, wss omdat het import is). Wel grappig, want er gingen er heel veel.over thailand en reizen. Waarschijnlijk hadden ze het zo uitgekozen haha.

Terwijl we zitten te lezen bij een koffietentje op het balkon hoor ik mies ineens rare kreten maken. Ik kijk op, en wat blijkt, zit er gewoon een kat over haar tas heen te pissen. Wat een stoutert!!!

Omdat we een trein later hebben moeten we dus weer extra inkopen doen bij de supermarkt. Ik ben ze ondertussen echt al helemaal zat. Ze hebben alleen chips, nootjes zijn duur, en verder gedroogde vis, en.meer.vissige dingetjes. Erna nog maar anderhalf uur te gaan, maar de trein stond er al.

Oh my buddha, we hadden niet zo'n verschil verwacht, behalve dan de ventilator, maar dit sloeg alles. Vanaf buiten waren de roestplekken zo groot dat er nog net geen gaten in de trein zaten, en ook van binnenschrokken we wel eventjes. We hadden ook plekken naast elkaar met een.gangpad ertussen ipv tegenover elkaar. Dat werd dus 9 uur lang een onbekende thaise man in de ogen staren.

Uiteindelijk viel het allemaal wel weer mee, het was gewoon ff de eerste schrik waarschijnlijk. Is dit niet wat ze met backpacken bedoelen? We voeleb ons al goed smerig in ieder geval. En het feit dat er alleen maar van die hurk wc's zijn, en ik daardoor bijna over mn eigen kleren heen pieste, en bijna met mn kont in het gat viel na een hobbeltje, maakte het er ook niet beter op.

Uiteindelijk werden rond 7 de bedden opgemaakt, en aangezien de mannen tegenover ons wel wilden liggen hadden wij geen keuze. We hadden allebei een bovenbed, was wel goedkoper. Om tien over 9 zouden we bij het station zijn, dus toen de trein om kwart over 9 stopte wilden we al bijna uitstappen. Maar de stewerd zij dat we er nog niet waren, en nog 2 haltes moesten. Toen ik die halte erna weer ff wilde kijken zei die ' no, you sleep now!' dus ging ik maar snel weer in bed liggen. Om vervolgens elke keer dat ie langskwam nog net niet snel mn ogen dicht te doen. Na een half uurtje werden we ' wakker gemaakt'. Dus dat slapen voor een half uur sloeg ook nergens op. We moesten eruit, en over een ander spoor naar het perron. Daar aangekomen stonden er allemaal taxiscootertjes... maar eeehm met backpack en daypack, hoe dan? Gelukkig ook nog een tuktuk busje dus die heeft ons naar het hotel gebracht. Errrug mooi hotel, het chalicha resort ofzo? Voor goedkoop. Wel back into the nature, want de eerste.gekko's/hagedissen zijn al gespot. Nu allebei langggg douchen, want na 31 uur onderweg zijn we smerig, vies, vermoeidt, maar wel echte backpackers!!

xxx Daf

• 11 Januari 2014 - 15:15

Opa En Oma:

Hai DAF het is leuk jouw verhalen te lezen,je maakt heel wat mee ook de nodige ontberingen
    We kijken uit naar jullie nieuwe belevenissen veel groeten van Omaen Opa.