day 22 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van daphne baars - WaarBenJij.nu day 22 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 22

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

24 Januari 2014 | Maleisië, George Town

Nadat ik nog redelijk ok had geslapen ondanks dat ik vanaf nu voor de rest van mn leven weet dat kikkers ook aan muren en plafonds kunnen kleven, en ik dus ook hoog en droog niet veilig zit!
Na ons tas te hebben ingepakt hebben we uitgecheckt en een taxi genomen naar kuah jetty, de haven. Daar wilden we een kaartje kopen, maar er zat niemand achter de balie. Dus wij wachtten en na een kwartier kwam er dan eindelijk iemand. En we hebben ze hoor, de kaartjes voor het tijdstip dat wij wolden!

Alleen toen nog lang wachtten. We wilden eeest nog naar een mall gaan, maar aangezien we onze tassen bij ons hadden, we toch ook weer niet zolang moesten wachtten, we weer met de taxi heen en weer moesten, en de mall's hier stiekem vrij weinig voorstellen, hebben we bijna de hele dag bij de starbucks gezeten. En dat was het wel waard, want oh wat zaten die stoelen lekker! Heerlijj ff boekje gelezen. Mies heeft er ondertussen al veel uit, ik blijf de hele tijd een beetje hangen!

Een rond 2 uur gingen we echt inchecken, en we kregen dit keer vaste zitplaatsen. Eventjes wat info tussendoor trouwens: We zitten op dit moment weer in een moslim land. Hier en daar nog een verdwaalde monnik, maar het straatbeeld bestaat toch voornamelijk uit vrouwem die helemaal bedekt zijn, behalve hun ogen. Naast dat dat natuurlijk extreem warm voor ze moet zijn, lopen er altijd van die supermoderne jongens naast. Totaal niet intraditionele kleding, gewoon korte broek en flip flops. Maakt het contrast best groot!
3 Uurtjes met de boot gevaren, en toen kwamen we aan bij de haven van georgetown (eiland penang). Het duurde nog even met de bagage, maar toen we die eindelijk hadden hoefden we ook niet meer door de douane.
En dan sta je daar. We wisten niet heel goed waar we heen moesten, maar ik had wel het idee dat het dichtbij was. Daarnaast zijn er heel veel illegale taxichaffeurs die niet op de meter rijden, en het tien dubbele van het bedrag vragen.
Nadat we waren aangesproken, en hadden verteld waar we heen moesten kwam hij dan ook aankakken met 20p.p. sinds wanneer moet je pp betalen in een normale taxi? Nadat ik mn hoofd schudde en nee zei was het dan ook snel 30 totaal... Maar ik was hem al helemaal zat. Ok Ok wat wilde ik dan betalen? nou 10 in totaal!! (wss was het op de meter voor 6 ofzo) Dus daar scheodde onze wegen.
Weet je als het zo'n schattig oud mannetje was geweest dan had ik het hen nisschien nog gegund, maar ik hou niet van die opdringerige mannen!
Dus wij lopen naar een busstation. Heeel veel minuten, gevraag en gewandel hebben we uiteindelijk een bushalte kunnen kiezen dichtbij het hotel, en hebben we de GRATIS! bus erheen genomen, vanaf daar was het nog maar een klein stukje, en zijn we ineen keer goed gelopen.
Misschien wel handig voor onze volgende reis, dat we kaartjes hebben van de plaatsen waar we heen gaan. Ze zijn hier toch wat lastig te verkrijgen, en vaak alleen met het gebouw van de reclame er goed op, ook niet echt straatnamen enzo.

Naja hotel gevonden ( volgens mij in little china, overaallll chinezen hier, of indiaanse mensen, je hebt namelijk ook little india hierzo) en ingecheckt.
Erna naar het echte times square gelopen, en daar wat te eten proberen te vinden. Nou dat is nog lastiger dan je denkt. Zoooveel is er of dicht of nog in aanbouw. Het leek wel uitgestorven. Heel vreemd. Het is hier ook zo'n ontrast. We zijn hier duidelijk echt weer in de stad. En als je dan times square of konmar ziet is dat super nieuw en modern etc. Maar sommige andere delen zien er echt uit of ze nog geen jaar geleden in een oorlog zaren of iets. Echt weer een groot contrast.
Tot nu toe moet ik wel heel eerlijk zeggen, dat ondanks het eten daar, thailand toch mijn voorkeur heeft.
Na het eten nog een taartje gegeten bij een bakkerijtje. Mies een oreolaagjestaart en ik een rainbowcake hihi. Erna terug naar het hotel, en nog even een boekje lezen. En ik heb hem eindelijk uit hoor! The backpacker. Sommige stukken waren heel grappig omdat het net over de thaise maffia haddden, toen die man cocaine ging hale. En op het moment dat ze met hun boot in een storm terecht komen zaten wij ook net op zee. Maar ok geloof niet echt dat alles waargebeurd is eigenlijk!
Toen zijn we gaan slapen, maar na een uur weer wakker geworden, er had.een.thais gezin naast ons ingecheckt. Na 12 uur snachts haren fohnen en dat kind lekker laten gillen. Zucht....

Dit is voorlopig even ons laatste berichtje, vandaag gaan we nog op verkenning in georgetown. Vanavond vertrekken we naar butterworth, vawaar we de trein hebben naar kuala lumpur. Een nachttrein weer. S ochtends om half 7 zullen we daar aankomen, maar we zullen meteen doorgaan naar taman negara, om daar 3 dagen in de jungle door te brengen. Mocjten jullie daarna niks meer van me horen, dan ben ik denk ik aangeballen door een junglekikker! hahaha

Erna gaan we weer naar kuala lumpur dus waarschijnlijk dan weer een grote update!

xxx Daf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, George Town

Azie

Vanaf Bangkok naar Kuala Lumpur in 4 weken

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

day 29 + 30

30 Januari 2014

day 28

29 Januari 2014

day 27

28 Januari 2014

day 26

27 Januari 2014

day 25
daphne

Blijf hier op de hoogte!

Actief sinds 16 Juni 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 11803

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 14 Maart 2015

van downward dog tot kater

03 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Azie

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Warschau

Landen bezocht: