Day 21 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van daphne baars - WaarBenJij.nu Day 21 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van daphne baars - WaarBenJij.nu

Day 21

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

23 Januari 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Onze vakantie kent vele hoogtepunten, bijna alleen maar. Helaas vandaag toch een dieptepuntje meegemaakt....

Maar we beginnen bij het begin. Geen wekker gezet vandaag, heeerlijk, en ondanks dat worden we rond 8 uur wakker, na nog even wat snoozen zijn we ons gaan klaarmaken voor de dag.
We wilden als eerste naar oriental village, vanwaar de kabelbaan vertrekt, voor weer een uitzicht momentje. Na een stuk gelopen te hebben, hadden we eindelijk een taxistandaats gevonden (we hadden gelezen dat je hier niet zomaar een taxi kan nemen, weet alleen niet of het waar is. ze stopten.overigens niet voor ons). Voor 30 ringgits konden we naar oriental village. En hier schijn je dus ook niet af te kunnen dingen (zijn we toch niet.goed in). Daarintegen hoef je hier ook geen fooi te geven, er zit al 10% bij de rekening erbij (als het goed is, voelt toch raar om niks te geven). Dis op naar oriental village. We moesten nog ontbijten, maar toch is het eerste wat we doen worteltjes kopen om aan de konijnen van de konijnenfarm te voeren. De konijnen zien er allemaal niet uit, en het lijkt of de worteltjes het enige is wat ze te eten krijgen, erg zielig. Ze kwamen dus al aanrennen roen we erheen liepen en sprongen op ons schoot (ze deden nog net geen trucjes, gister zagen we vissen in de haven de hele tijd over een rietje heen springen, leek het circus wel). Nadat de worteltjes op waren, meteen ons handen gewassen!! En toen wilden we kaartjes kopen voor de kabelbaan. Aangezien de prijzen hier toch aardig wat hoger liggen dan in thailand, gaan we wat harder door onze centjes heen. Na eindelijk een atm gevonden te hebben wil ik gaan pinnen, alles gaat goed, tot mn pasje eruit komt en een bonnetje, maar geen geld. Paniek... Mies ook nog een keer proberen, en daar bleek dat het onze pasjes gewoon niet pakt. Probleem, want we hadden niet genoeg geld meer om en de kabelbaan en de taxi te betalen, naaf.zinder kabelbaan waren we hier voof niks, en zonder taxi kwamen we er niet weg.
Ineens bedacht ik me dat ik in een tasje ook nog een credit card had zitten, dus die ook nog maar geprobeerd... en ja hoor, er kwamen centjes uit. Dus aij met de kabelbaan mee (duur) en moesten een uurtje in de rij staan. Erna konden we mee naar boven, en eenmaal in het karretje kwamen we erachted dat dat ding super hoog en stijl gaat.... ieeeh, toch een beetje zweethandjes hoor! Op naar platform 1. Helaas bleek het een beetje mistig, dus we konden bijvoorbeeld geen koh lipe zien, en foto's zijn niet zo mooi geworden. Desondanks moeten we blij zijn dat we naar boven kunnen, want er staat ook erg veel wind. Nog spannender.
Nog een verdieping hoger, dus weer met een kabelbaan. En, hoe kan het ook anders, we zitten met Nederlanders in een karretje! (Overal alleen maar chineze mensen, en wij komen weer die hollanders tegen). Die zaten ons lekker op te jagen, dus nog ergere zweethandjes, maar we hebben de rit naar boven overleefd... Eenmaal boven is het uitzicht wel erg mooi! Na een rondje lopen is het weer tijd om naar beneden te gaan. De brug is helaas dicht vanwege onderhoudt (we zagen het, not!) En in het karretje naar beneden komen we te zitten met een chinees gezin. Heel verhaal tegen elkaar in her chinees, maar toen we daadwerkelijk het station uitgingen, zayen we nog net niet met zn alle te gillen, en verklaarde de vader dat hij errug bang was. Tegen het einde van de rit ging die nog raden waar we vandaan kwamen. Zweeds ofzo? Nee Holland. Oh ligt dat in Europa? Ja, Klein landje naast Duitsland. Duitsland kenden ze niet, maar ineens ging het lichtje branden en was het: OOOOH holland!!! hahah erg grappig. Maar goed de rit ook weer overleefd!

Erna wilden we naar het stadje voor ferrytickets en een oplader. Nou wisten we alleen niet hoe het stadje heette. Dus na 5 minuten proberen te vertellen dat we wilden shoppen, maar niet bij de grote shopping mall, en vlakbij ons hotel, maar wel net ervoor hebben we het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen. We werden afgezet waar we wilden! Daar eerst opzoek gegaan naar een stekker. Deze bleek niet te bestaan, we moesten maar een ben in het stopcontact steken, en dan onze eigen stekker proberen... hmmm klinkt niet heel ok, maargoed. Erna ferry tickets... En ook dat ging niet zo lekker. We moesten naar de haven zelf om ze te kopen, want hun hadden alleen maar paket deals, met transver erbij. Ze zijn dan wel zo eerlijk dat ze erbij zeggen dat het goedkoper is om zelf een taxi erheen te nemen.
Dus toen maar even half uurtje op internet, waar we kaartjes wilden boeke.. Echter konden we alleen nog maar kaartjes krijgen voor de late ferry... Dus nu gaan we morgen ochtend daar maar heen, en toch proberen de middag ferry nog te kunnen nemen. Dus beide missies gefaald!
Omdat het nog redelijk bijtijds was,.en we vood een groot aqarium stonden, besloten daar maar heen te gaan.
Dat was erg leuk. Ondanks dat dierentuinen altijd dieren vanuit de hele wereld halen, zie je toch wel veel verschil. We hebben heeeel veel vissen gezien waarmee we ook hebben gedoken. Toch wel heel gaaf. De meeste dieren hebben alleen wel echt aandacht te kort. Een pinguin bleef maar tegen het glas op zwemmen, echt zielig!
Na het Aquarium was het ook nog redelijk vroeg, maar we hadden eigenlijk wel weer genoeg geld uitgegeven, dus besloten we (na de mcdonalds (slechtttt)) naar ons hutje terug te gaan. (het was ondertussen al half 5). Na in en buiten ons hutje gechilled te hebben, kwam ik erachter dat er kikkers boven de deur zaten. Voor degene die me niet zo goed kennen: Ik ben bang voor kikkers, heeeel bang! Dus ik snel naar binnen gerend, en deur op slot. Hoe kunnen kikkers nou weer zo hoog terecht komen? Voel me ineens niet veilig meer hier. Tegen een uur of 7 was het etenstijd, en hoewel ik om zo'n reden gewoon niet meer zou eten, wilde mies natuurlijk wel graag, en moest ik toch echt het huisje verlaten. Gelukkig heeft het ook nog een achterdeur, maar het heeft me wel een half uurtje moed verzamelen gekost.
Het terug naar binnen gaan na het eten was een ander verhaal. Na inspectie van Mies bleken het er 2 te zijn, en toen ze ze wilde verwijderen met ewn bezem, viel een naar beneden, en zat de ander ineens aan het plafond. Huhhh hoe kan dat dan weer? Rare beesten. Overigens stond ik op ongeveer een kilometer afstand! Uiteindelijk toch maar weer via de achterdeur naar bimnen, maar ik slaap vannacht toch niet heel goed denk ik!

Ik hoop dat het morgen lukt met de ferry want dan slapen we morgen avond voor het eerst sinds lange tijd weer eens in een stad! Overigens niet voor lang, want na 1nachtje georgetown, en een nachtje in de trein gaan we de jungle in. Ik vind het nu al spannend!

Ik denk morgen dus mijn voorlopig laatste berichtje, neem aan dat ze in de jungle geen wifi hebben. Zal proberen door te blijven schrijven, zodat ik updates kan plaatsen als ik weer in de bewoonde wereld ben! Zijn jullie mn verhaaltjes ondertussen nog niet zat?

xxx Daf

• 23 Januari 2014 - 21:50

Calista:

Ik vind het erg leuk om jou reisverslagen te lezen!!
    Hoop dat je toch nog lekker hebt geslapen ondanks de kikkers hihi xx

• 24 Januari 2014 - 10:25

Alice:

Nee hoor Daph. Schrijf maar lekker door. Vervelend doet dit echt niet. Geniet nog maar lekker.

• 24 Januari 2014 - 22:07

Oma Baars:

Hallo DAF we genieten nog steeds van jouw verslagjes dus blijf maar mooi schrijven
    opa zegt dat kikkers geen tanden hebben dus niets om bang voor te zijn Gr.

• 28 Januari 2014 - 19:26

Manon:

Klevende kikkers aan het plafond...