day 20 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van daphne baars - WaarBenJij.nu day 20 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 20

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

22 Januari 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Oja om te beginnen eerst mijn verhaal van gister eventjes aanvullen. We hebben de belangrijkste stop namelijk vergeten te vertellen. Na Maya beach gingen we namelijk mee met een heuze cocaine deal. Spannend joh! hhaha

Maargoed, back to today. We waren weer eens vroeg opgestaan voor de verandering. Nadat we once again onze tassen hadden ingepakt gingen we met backpack en al op naar de receptie. Nou vond ik het zonder tas al een klim, dus dit was een goeie oefening. Daar hebben we uitgecheckt en ontbeten, en erna moesten we met het longtailbootje mee naar de haven. Echter was het water erg laag, dus moesten we nog 10 minuten wachtten. Dit kwam niet zo goed uit, omdat we onze boot natuurlijk wel moesten halen, en we waren al aan de late kant, omdat het eerste bootje pas om half 9 ging.
Nadat we eindelijk het ok teken hadden gekregen werd het bootje vol geladen, en daar begon het volgende avontuur. Het water was namelijk nog steeds erg laag, en de rotsen in het water daarintegen erg hoog. We hoorden dan ook een aantal keer een goed kraken van de boot aan de onderkant.
Eenmaal bij de pier aangekomen, kon hij geen plekje vinden om aan te meren. Ondertussen was de stress al redelijk hoog, het was namelijk al 9 uur geweest, en onze boot zou, juist ja, om 9 uur vertrekken. Gelukkig had deze ook wat vertraging.

Nadat we ook op de boot hadden ingecheckt konden we dan eindelijk vertrekken op deze lange reis. Eerst naar Koh lanta, waar we moesten overstappen op een andere boot, erna door naar een aantal andere bounty eilandjes, om vervolgens rond 4 uur aan te komen op koh lipe. Woooow wat is dat een mooi eiland. Daar moeten we zeker nog een keer naar terug! Koh lipe heeft echter geen pier, dus we moesten op zee overstappen van een grote boot naar een longtailbootje. Daar werden we op het stand afgezet, en gingen we naar de "douane" . Het had meer weg van een cafe, maar goed. Paspoorten werden meegenomen, en na ongeveer 20 minuutjes weer via de longtailboot naar een platform op zee. Daar kregen we onze paspoorten terug ( yes!!) en moesten we overstappen op een speedboot. Erg leuk, maar we hadden een paar paniekzaaiers erbij zitten, die nog niet eens zaten en al meteen gingen zeuren om een reddingsvest.
Na ongeveer een uurtje denk ik (tijden lopen allemaal door elkaar, het is in maleisie weer een uur later dan in thailand, dus 7 uur later dan in nl) kwamen we aan bij een verlaten haven van langkawi, en werden we allemaal in een busje gepropt om naar de douane te gaan. Daar weer een nieuwe stempel gekregen, en voor 10 ringgits (wow, wennen) werden we bij ons hotelletje afgezet.
Erg schattig, erg simpel, en weer een matras op de grond. Maar goed, het lag prima. Erna zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje, en na een stuk wandelen hadden we iets gevonden wat er wel leuk uitzag.
Hebben daar heerlijk gegeten!
Btw, staat thailand bekend om de ladyboys, maleisie kan er ook wat van!
Ik weet nog steeds niet of het nou een man of een vrouw was die in het restaurant werkte.
Erna weer lekker terug naar het hotel, en daar wouden we onze camera's opladen, kwamen we erachter dat dit weer een ander stopcontact is. Dus die morgen maar eventjes gaan kopen, net als een ticket voor de ferry naar penang.

Lange en vooral saaie dag. Op zulk soort dagen besef je pas weer dat we eigenlijk wel errug lange afstanden afleggen. Desondanks is het toch jammer dat we steeds dichter bij onze eindhalte aankomen :(

xxx Daf

• 23 Januari 2014 - 16:48

Jet En Frans:

Hoi hoi,

Vanuit een regenachtig Nisseroi leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Dan krijgen we het ook een bietje warm hier van al die zomerse taferelen.
    Hier ligt alleen maar water op de weg.
    Geniet nog van jullie reis jeeeeee dag 20 al gaat snel hoor.....

Groetjes Jet en Frans