day 19 - Reisverslag uit Ko Phi Phi Le, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu day 19 - Reisverslag uit Ko Phi Phi Le, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 19

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

21 Januari 2014 | Thailand, Ko Phi Phi Le

Vandaag eindelijk een keertje uitslapen. Dachten we dan... De haan dacht daar anders over en ging om 6 uur al lekker lopen kraaien. Dus even buiten in de hangmat mn verslagje getypt. Toen mies ook wakker was gingen we uitgebreid ontbijten. Was niet helemaal de bedoeling, maar we bestelden fruitsapje, en dat zat alleen bij fruitsalade, en we bestelden 3 toast kregen we 6 sneetjes, dat soort dingen. Maar wel erg lekker, en achteraf konden we het goed gebruiken.
Na het eten gingen we namelijk naar het vieuwpoint. Boven op de berg. Dat zou nog een hele klim worden. Moesten we die wel eerst vinden. Eerst een half uur de verkeerde kant op gelopen, en weer terug, erna een half uur naar town gelopen, en nog een stukje erdoorheen, en erna een half uur trappen beklommen en een half uur stijle hellingen gelopen... Misschien deden wij er gewoon lang over, maar het was echt afzien... Ik vermoed nog steeds dat ergens anders een makkelijkere route (of lift ofzo, de winkel moet toch ook bevoorraad worden) is. Maar het was wel heel gaaf. Na de trappen had je dus vieuwpoint 1, al heel erg mooi, en na de hellingen zaten we echt heel hoog. Je ziet het eiland dan echt heel mooi, foto's maar eventjes googlen, dan upload ik die van mij later wel :)
Mn achillespees is wel weer helemaal verpest denk ik na dit uitstapje, dus misschien als ik terug ben toch eventjes naar de fysio.

Erna weer naar beneden. Gaat makkelijker en sneller, maar blijft vermoeiend. Eenmaal beneden besloten we met de snorkeltrip mee te willen. Snel geboekt, en erna nog een rondje gelopen door town. Na een ijskoffie was het alweer tijd en werden we opgehaald. Lunchpakketje mee en een longtailboat in. Met zn 12en als t niet meer was hahaha. Wat was dit weee supee toeristisch zeg, maar een prive longtail was het dubbele, en dan had je maar 1bestemming. Nu gingen we meerdere dingetjes doen.
We begonnen bij monkey beach, nog steeds op phi phi don. Hier zaten heel veel apies, en die apies zijn niet bang voor water hahha. Eentje kreeg een komkommer, en die liet iemand vallen in het water... nou alsof zn leven er vanaf hing... Er waren ook mensen aan het kajaken, en die apies gingen gewoon op de kajak zitten hahah hilarisch. Maar wat worden ze toch verwend. Niet heel gek dat ze zo niet schuw zijn!
Erna door naar phi phi le. Waar we als eerste een stop hadden om te gaan zwemmen. De 2e stop was om te snorkelen (natuurlijk was ik mn snorkel vergeten), en wooow weer zoveel niet schuwe vissen. Maar ook deze werden gevoerd, dus ja, hoeveel is er dan nog natuur, en hoeveel is er aangeleerd? Maar toch, weer erg mooi!
Onze 3e stop was het belangrijkste, we gingen namelijk naar maya beach. Dat is het strand waar de film 'the beach' is opgenomen (die met leonardo di caprio)
Super leuk, maar zooooo toeristisch... starbeach van chersonissos is nog minder druk bevolkt. (iedereen kwam tijdelijk, phi phi don is het enige bewoonde phi phi eiland). Dus na een half uurtje dachten we dat het wel weer leuk geweest was. Gaat die boot voor onze neus wegvaren, en een stuk verderop liggen. Het was dus nog niet de bedoeling om te vertrekken. Ol denk dat we er nog minimaal een uur extra hebben doorgebracht. Erna wenkte die ons dat we moesten komen. Nou moesten we al de hele tijd door het water om in en uit te stappen, maar dit sloeg alles. Ik had mn kleren alweer aangedaan, want het was koud na het zwemmen, maar ik was echt zeik nat tot aan mn middel. Natte broek dus. Lekker.
Erna nog stukje zonsondergang gekeken, maar we konden het met de hele boot niet opbrengen daadwerkelijk te wachtten tot de zon onderging haha.

Dus terug naar phi phi don waar de tour afgelopen was.
Daarna nog een hapje gaan eten in town, wat erg lekker was( beste cheesecake!!!), en een drankje gedronken.
Komen we daar ineens sebastian tegen (van de duikschool) echt toevallig! Eerst die duitsers op koh samui (weetniet of ik dat had verteld) en nu hem.

Erna gingen we terug naar de bungalow om ons om te kleden (we hadden nog steeds natt kleren aan) en klaar te maken, want die avond hadden we afgesproken met wat mensen om wat te gaan drinken. Toen we om tien uur beide klaar waren, waren we eigenlijk toch wel erg moe, en hadden we geeen zin meer om nog een half uur berg te beklimmen om weer naar de stad te gaan. Dus tja, once again.. geen stappen voor ons hahha. Misschien worden we daar ook wel gewoon te oud voor. En daarbij moeten we morgen weer vroeg op!

ps. wat een nacht was dit... We werden constant gewekt door rare dierengeluiden, om 2 uur waren we klaarwakker alsof het 10 uur was, en had ik al verteld over de rare dierengeluiden. Ik heb met een zaklamp in mn hand geslapen hahah.

En nu, een volgens hoofdstuk breekt aan, we gaan naar langkawi, maleisie!
Erg leuk, weer een nieuw avontuur, maar oh zo verdrietig dat ons Thailand hoofdstuk is afgelopen :(

xxx Daf