Day 13 - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu Day 13 - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu

Day 13

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

15 Januari 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Okeee en de reden was... De wekker ging gewoon om 6 uur! Hoe bedoel je vakantie?
Allebei snel de laatste spulletjes in onze tas gestopt en deze meteen weggebracht. Zelfs de receptie sliep nog. Erna op naar buddha view. Daar ons leenboek teruggebracht en al onze paspoorten pasjes telefoons etc in de.kluis gedaan. Het was weer zo ver. Tijd voor duik 3 en 4. De tassen van gisteren hadden we nog niet opgeruimd, dus die konden we meteen weer meenemen. Vandaag was ook Pauline mee. Zij ging ons filmen en fotograferen onzerwater. Heeel cool! Dus op naar de pier. Ditmaar gingen we met een grote boot, we waren denk ik met bijna 50 man. Zelfde riedeltje weer, spullen klaar maken en naar boven. Daar de briefin en ondertussen werd er gekeken waar we gingen duiken. Op een plek was te veel stroming, dis gingen we weer naar twins. Alleen dit keer een iets ander stukje want we moesten natuurlijk naar de 18meter vandaag. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik zelf het verschil niet zo merk tussen 18 12of 6m. Ik vind dat je uiteindelijk altijd best wel snel weer boven water kan zijn, wat ik eigenlojk noet verwachtte na wat je altijd in films ziet hahah.
We hebben weer skills moeten doen, weet alleen niet meer wat, was ook best weer veel herhaling, en natuurlijk ook op zoek naar de vissen.
Erg mooi weer, alleen ht water was iets troebeler dan gisteren, maar alsnog prachtig! Deze 2 duiken krijg ik trouwens ook op dvd dus! Heb al een lein stukje gezien, was erggg leuk!
Eenmaal boven nog best een stukje zwemmen naar de boot, daar tank verwisseld en na een pauze weer tijd voor de volgende duik. Ditmaal bij white rock. Schijnt een van de mooiste plekken van koh tao te zijn!
Het was ook zoooo gaaf! veeeeeel vissen en veel en mooi koraal!
Tijdens de daling kwam ik erachter dat mb alternatieve luchtbron ergens los hing, dus toen ik die probeerde te fixen kreeg ik op mn kop dat ik moest blijven vasthouden aan de lijn. Uiteindelijk heeft Gabor (hij assisteerde de leraar) hem weer in mn bcd opgeborgen, alleen erna zat ie in de knoop met mn gewone regulator. Ieeeh effe paniek momentje, ook al had ik gewoon lucht. Uiteindelijk gabor weer aan zn mouw getrokken en toen heeft ie het gefixt.
Lijkt me toch niks om zonder lucht te zitten zonder water brrrr.
Weer erg veel mooie dingen gezien, en dat was hem gewoon alweer. De laatste duik. Is zooo snel gegaan, maar aan de andere kant voelt het ook of we hier al een maand zitten, en voelt het als thuis.
Eenmaal terug in het resort kregen we ons logboek en tijdelijke padi. Yeah vanaf nu ben ik gewoon een open water diver. Bizar, kan het nog echt niet geloven soms. Ik die alles eng vind hihi, heb dit toch maar mooi gedaan. En Mies natuurlijk ook niet te vergeten!! Ook al was ze van de voren bang voor het.klaren, ook zij is tot 18meter geweest en heeft gewoon haar open water padi!
Dus wij vonden dat we wel iets moois hadden verdient,.en hebben beide een goed duikmasker en snorkel gekocht! Niet alleen voor de rest van de vakantie, maar meteen een goede voor 20 jr haha. En met zwarte siliconen, zodat je de snotjes niet kan zien. Tip van Wayne. Naja tip, alle vrouwen moesten dus verplicht een zwart masker om, alle mannen kregen doorzichtig haha want dat vond hij niet zo erg om te zien.
Erna lunch besteld bij de saladebar, maar we beseften ineens dat we ook nog naar Pauline moesten, dus het maar 2go meegenomen. Tas gehaald, en stukje van de video bekeken. Hij was nog niet af, maar alleen de eerste 3 minuten beloven al veel goeds. Het lijkt wel een promofilm voor als je wilt duoken! Dus ja beiden besteld, met foto's en nu zijn we arm. Maar goed, we willen echt niet op zulke dingen bezuinigen, want ik denk niet dat we dat nog vaak meemaken dat er een professioneel fotograaf meegaat onderwater. Over 10 dagen in mn brievenbus, dus pap en mam, onderweg naar jullie, moeten we echt eerst even langs mijn huis haha!
Erna weer richting de pier maar ditmaal voor de ferry naar koh pha ngan. We hebben best lang moeten wachtten, want hij had flinke vertraging. Ook zat ie echt stampvol, niet eens iedereen kon zitten.

Eenmaal op koh pha ngan taxi naar het hotel. Met tien andere samen in een jeepding, en ik zat niet eens in de taxi, maar op een krukje die eraan gemaakt was. Best eng met mijn gewicht, en samen met nog iemand. Steve Aoki was de chaffeur hahaa.
Was nog een flink eind rijden. Meer dan een uur. En dan niet normaal rijden, nee denkmeer aan een jeepsafari maar dan om bij je hotel te komen. Ze waren er nog bezig om de wegen aan te leggen en op sommige momenten door de bergen reedt ie nog net niet achteruit weer naar beneden.
Eenmaal bij de accomodatie aangekomen was het alweer donker. We hadden een hutje in een dorp van 3 restaurants en 1supermarkt en een seven eleven. Waar de hutjes zelf stonden leek wel een jungle, vandaar dat er ook kikkers zaten. Ik zat nog net niet bij mies op dr rug. Gelukkig waren de hutjes op palen, zodat ik in ieder geval het gevoel had dat de kikkers daar niet konden komen. Wat een held ben ik toch! Oorspronkelijk hadden we 2 hutjes, je kon maar max 1 persoon per hutje boeken, maar de eigenaar had een hutje al weggegeven. Naja prima, nou kregen we korting! Het was natuurlijk erg druk vanwege de full moon party van die avond.
We wilden er eigenlijk wel graag heen. Alleen 4dagen geleden kwamen we erachter dat we dus deze ochtend om 7 uur al gingen duiken, deze dag kwamen we erachter dat het minimaal 3 kwartier heen en 3 kwartier terug was met de taxi, en op het moment dat we al zo twijfelden begon het ineens hard te regenen. Naja toen was de keus snel gemaakt. We gingen niet!
Dus uiteindelijk uitgebreidt gegeten bij een van de 3 restaurants. Met een hele schattige kok. type pyjamabroek, bloemetjes schort en witte koksmuts, maar dan wel zijn hele rug volgetattoeerd. We hebben overigens niet uitgebreidt gegeten, maar het duurde gewoon lang.
Ook nog een super schattig blind hondje geaait en patatjes gevoerd (i know, is slecht). Erna boekje gelezen (eindelijk geen padi boek meer) en naar bed. granny style.

xxx Daf

• 16 Januari 2014 - 19:25

Karin:

hoi meiden, hartstikke goed dat jullie de padi cursus gehaald hebben. Ben wel benieuwd naar de foto's. Daphe ik vind het heel leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Geniet nog van julie vakantie! Groetjes karin

• 16 Januari 2014 - 21:05

Cees:

Jullie slapen wat af daar.... Gefeliciteerd met de Padi beide.

• 16 Januari 2014 - 23:38

Wouter:

Super gaaf dat jullie je padi hebben gehaald!! Wel jammer dat de full moon party er nu dan niet meer in zat. Miss ben je na deze trip iets minder bang voor kikkers, hoop dat ze daar nog geen trap kunnen lopen ;-) Heel veel plezier nog daar, geniet er van. Ben benieuwd naar de foto's!!

-x- Wouter