day 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu day 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 3

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

05 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Vannochtend de wekker gezet, maar omdat het bed zo lekker lag (ahum) nog eventjes blijven liggen en rustig aan gedaan. Erna richting de shopping mall, wat zo'n 2uur lopen zou zijn volgens een vriendelijke Thaise meneer. Dus hij adviseerde de tuk tuk naar de boot. (Niet zijn tuktuk). Eenmaal i.gestapt besloten dat we toch maar het hele ritje met de tuktuk wouden doen, ipv met de boot. Weer veel te duur natuurlijk, maar we hadden een klein beetje haast. Eenmaal op plaats van bestemming komt die knapper aanzetten dat het de prijs per persoon was..Zucht... die hoeft de rest van de maand niet meer te werken. Eenmaal aangekomen bij het winkelcentrum waren we nog veel te vroeg ook!
Uiteindelijk eventje rondje door t winkelcentrum gelopen, en een appel gescoort als ontbijt, en de tijd was alweer voorbij. We gingen fietsen!! Met een groepje van 10 Nederlanders en 2 gidsen. Eerst fiets uitzoeken. Een veel te kleine uitgezocht met slechte remmen, dus ja we waren er klaar voor.
Door hele kleine steegjes gefietst in chinatown, waardoor je echt een heel ander beeld krijgt van Bangkok. Leek alsof je bij de mensen door de tuin fietste. Omdat het zondag is ook de mensen lekker in hun huis kunnen bekijken. Eerste stop was een heilige boom, 2e stop een bapaou bakerijtje. En vanaf daar loopt alles een beetje door elkaar. Veel stops werden ook gemakt omdat we steeds de halve groep kwijt waren. Uiteindelijk met een veerboot de rivier overgestoken, en wat een rust daar ineens, echt andere wereld ineens. Daar hebben we een tempel bezocht! Woehoeee de eerstee!! En na nog wat stops hebben we een tochtje gemaakt over de rivier met een longtailboat.. Dat was echt super leuk! eenmaal weer afgezet aan de kant hebben we door de rimboe gefietst. Overal kokosnoten op de grond, en bananenbomen, echt aziatisch! uiteindelijk nog geluncht om 5 uur, beetje laat na alleen een appel. Koolsoep ofzo, en rijst, groenten, een kipprutje en ei. Met verse ananas toe. Erg lekker hoor, maar wel een beetje pittig Na de linch zijn we weer gaan fietsen. Onderweg een faraan tegengekomem, ter grote van een krokodil. En niet op een afstandje, maar op het.fietspad. Ik weet niet wie er harder gilde, de gids of ik?!? Daarna vertelde ze nog dat die faraan geen schildpad at (die aan de andere kant van het fietspad liep) maar wel mensen... of dat waar is, ik denk het niet, maar aan het feit dat zij ook een minor hart attack had, lijken me het ook geen lieverdjes. Maar foed, eerste wilde dier overleefd. We moeten de jungle nog, haha. Na nog een ritje met de longtailboat kwamen we weer bij het begin punt aan. Nog een groepsfoto, en we konden gaan. Dit keer even geen tuktuk voor ons! we zijn met de boot gegaan. Hihi dit dankzij hele behulpzame medefietsers, die ons eventjes op weg hielpen. Daarna nog even over de night market gelopen, en 2 stekertjes gekocht! En jawel we hebben 10 baht kunnen afdingen. woehoeeee, dat is 25 cent, maar toch het is een begin.
We wilden eigenlijk nog naar de pingpong show vanavond, maar we zijn erg moe van al het fietsen, dus morgen weer een kans :)
xxx Daph

• 05 Januari 2014 - 18:35

Jet En Frans:

He hallo, สวัสดี hallo in het thais

Terwijl ik dit tik liggen jullie waarschijnlijk op een oor, hier is het 18.30 uur.
    Leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken en nog gaan meemaken.
    Ik ga het mooi volgen via deze site.
    Hoop dat jullie fotokes plaatsen want we zijn erg nieuwsgierig naar de live beelden haha.

ความสนุกสนานมากมาย (als de vertaalsite zijn werk goed heeft gedaan staat daar: !!veel plezier!!)

Groetjes uit Nisseroi....

• 05 Januari 2014 - 18:38

Babs:

Wat hebben jullie al veel gedaan !