day 28 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van daphne baars - WaarBenJij.nu day 28 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 28

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

30 Januari 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

En helaas, ik ben weer in Nederland :( Maar om het nog eventjes goed af te ronden hier mijn laatste verhalen!

Vandaag begon de dag weer vroeg, we moesten namelijk om 7 uur klaarstaan voor onze reis naar de cameron highlands.
Toen we om 5 voor 7 beneden kwamen stond de chaffeur al klaar.
Wat een leuke man was dat. Hij was zooo enthousiast. Vertelde dat hij echt van zn werk hield en hoe leuk hij het vond als mensen ook echt geïnteresseerd zijn ( je zou denken dat iedereen dat is die zo'n tripje boekt, maar chinezen en japanners staan er zelfs om bekend dat ze eerder naar huis willen omdat ze er niet kunnen shoppen. ) Dus om 10 over 7 waren we goed wakker , en was het duidelijk dat we niet meer verder zouden slapen tijdens onze rit.

We gingen eerst nog 2 andere Nederlandse dames ophalen, en met zn 4en zouden we de excursie hebben. Erg luxe weer hoor, met zo weinig mensen. Gelukkig waren de andere meiden ook erg leuk, dus ook de tijd in het busje ging super snel voorbij met kletsen. De eerste stop was eventjes iets eten. Aangezien we nog niet hebben ontbeten was da erg welkom. We gingen roti eten, lekker indiaas, en heerlijk op de vroege ochtend hahaha. We dachtten dat hij een commissie zou krijgen als hij ons hier mee naar toe zou nemen, maar hij heeft gewoon het ontbijt uit eigen zak voor ons betaald. Wow wat een gebaar is dat!!

We zouden eigenlijk pas in de cameron highlands weer stoppen, maar aangezien de man erg enthousiast was, hebben we wat extra stopjes gemaakt onderweg. We hebben eerst weer bij de rubber bomen gekeken. Die hadden we al een keer eerder gezien, maar deze man gaf gewoon een hele demonstratie van hoe het werkte, dat maakte het wel weer interessant! Erna ook naar de palm oil farm. Dat zijn een soort van vruchten die aan de palmboom groeien, daar maken ze olie van. Blijkbaar zijn die echt zoooveel geld waard!

Daarna door naar de cameron highlands. Met af en toe een stopje onderweg voor een foto gingen we door naar de thee plantage. Zooo mooi om te zien. Al die heuvels met struiken erop en die hebben allemaal een bepaalde hoogte enzo. En alles is zoooo groen!! Echt heel mooi. Na een rondleiding door de fabriek zijn we nog even naar het viewpoint gaan klimmen. Adembenemend uitzicht!!

Erna gingen we door voor de lunch. Hij wilde ons meenemen naar een restaurant van een nederlandse eigenaar. Daar aangekomen was die gesloten. Dit in verband met dat het die nacht chinees newyear zou zijn! We zijn dan maar weer indiaas gaan eten hahah voor de verandering! (waar oh waar zou de chaffeur toch oorspronkelijk vandaan komen??:P) Na de lunch gingen we door naar de butterfly farm. Een soort van indoor dierentuin, waar iedereen in 5 minuten weer buiten stond. Echter was er een medewerker die weer erg enthousiast was, dus toen 1 van de andere meiden een slang had beetgehouden, gingen we alle hokken van de dieren opengetrokken, en ging hij elk dier eventjes af dat we die konden beethouden. Nou bij de meeste dieren liet ik het eventjes aan me voorbij gaan, maar hoe vaak hou je nou een mega grote vlinder, of een wandelend blad vast?? Erg leuk dus... Ook nog even caviaatjes gevoerd, blijft leuk hahah.

Erna zouden we eigenlijk naar de rozentuin gaan, maar de rozen waren dood dus had hij al besloten dat dat voor ons niet de moeite waard zou zijn hahah. Dus door naar de aardbeienfarm. Wat echt werkelijk helemaal nergens op sloeg haha maar goed wel erg leuk. En werkelijk alle aardbeien accessoires te koop!
Daarna weer even een extra stop bij een plaatstellijk marktje, waar hij van alles vertelde over wat wat was.

Vervolgens was het alweer tijd om de dames af te zetten bij hun hotel. Ze zouden daar namelijk blijven. En uiteindelijk hebben wij nog een paar uur terug naar Kuala lumpur moeten rijden. Oja, nog een extra stop, even langs zijn familie om wat boodschappen te halen hahah erg grappig!!

Uiteindelijk waren we om kwart over 8 ongeveer thuis, en om 9 uur hadden we al afgesproken met nazatul. Opschieten dus. Omdat we geen tijd meer hadden voor eten, hebben we maar eventjes een zak chips weggewerkt hahaha.
Uiteindelijk om 9 uur kwam ze ons ophalen bij het hotel, daarna gingen we een rondje rijden door de hele stad. Vervolgens vroeg ze ons waar we wilden eten hahah oeps... Maar goed, we gingen gewoon mee eten natuurlijk. Na een heleee lange tijd iets gevonden, waar we weer aan de naanbrood gingen en echte sateh. Erg lekker!!!

Daarna gingen we nog naar een hill, vanwaar we een heeeel mooi uitzicht hadden van KL by night. Echt prachtig. Wat een stad is dat zeg!!!

En als laatste gingen we nog wat drinken bij de uitgaansstraat, wat uiteindelijk ertoe heeft geleidt dat we om 3 uur naar huis gingen, toen de bar dichtging haha. Weer de auto opgehaald bij de valet parking, en op naar huis! Wat een leuke dag was dit, echt een mooie afsluiter. Heeeel leuk om met een echte local KL te ontdekken!!

Oja nog even een paar kleine dingetjes: Het was deze nacht om 12 uur chinees nieuwjaar. Om half 12 was er wat vuurwerk en om 1 uur ook, en de hele dag kleine beetjes, maar om 12 uur niks hoor hahaha... Heel vreemd.

Ook betekende dit chineze nieuwjaar dat het ietwat onveilig was in chinatown (vlakbij ons hotel) er heerst namelijk grote rivaliteit tussen alle nationaliteiten die daar wonen. Tijdens het chinees nieuwjaar zijn er veel mensen vrij, waardoor alle vrienden de GANGS op komen zoeken. En dan gaan ze vechtten, waarbij ons door verschillende mensen is verteld dat ze er niet om schuwen om ook mensen te doden.
Gezellig... We dachtten eerst dat het wel meeviel nadat onze chaffeur ons waarschuwde ( je loopt als toerist niet echt gevaar, maar je moet ook niet in de weg lopen zeg maar) maar nadat we het ook aan Naz hadden gevraagd begon ze een beetje zenuwachtig te giebelen, en vertelde dat het wel waar was hahah oeps!

xxx Daf