day 24 - Reisverslag uit Butterworth, Maleisië van daphne baars - WaarBenJij.nu day 24 - Reisverslag uit Butterworth, Maleisië van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 24

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

26 Januari 2014 | Maleisië, Butterworth

Vervolg 2/4.

Okee, erg slecht geslapen dus, maar goed we zijn waar we moesten zijn: Kuala lumpur. En nog op tijd ook. Omdat het erg ineens was dat we er waren moesten we snel onze spullen bij elkaar rapen. Mies haar batterij zat nog in de lader, dus snel terug, maar uiteindelijk hadden we alles bij elkaar. Omdat het nog heel erg vroeg was, en het weinig zin had om nu al naar het reisbureau te gaan hebben we maar eventjes bij de mc donalds onbeten. Pannekoeken. Tja nog even wat extra vetreserves, je weet nooit wat je nodig gaat hebben in de jungle!

Erna taxi genomen naar de travel office. Vooraf betaald bij een kiosk, dus niet onderhandelen. Heel fijn op de vroege ochtend.
Eenmaal daar aangekomen een shitload of money betaald!!! Stiekem deed het een beetje zeer, maar goed, we krijgen er iets leuks voor terug hopelijk. Erna nog eventjes wachtten en om 9 uur vertrokken we.

Uiteindelijk waren we maar met zn 4en dus het was bijna een prive tour. Heel fijn! We begonnen met de Batu caves. Daar komen heel veel indiaanse mensen op af. Ik weet nog steeds niet wat ze er nou precies deden als ik heel eerlijk was. Er war ook een hele grote buddha, en heeeeel veel apies!!!
Na een korte stop van een uur hadden we nog 2 commerciele stops, namelijk naar de batikfabriek en naar een fabriek waar ze een of ander speciaal soort ijzeren bekers en urnen verkochten of zoiets. Naja was niet echt geinteresseerd. Erna door naar deerland. Woehoeeee weer een soort van dierentuin. Maar stiekem toch wel weer echt leuk. We mochten de Deers voeren hahah en erna een egeltje beethouden, en poseren bij een slang. Heb ik natuurlijk niet gedaan, maar mies wel, bikkel die ze is. Het was echt een heleee grote slang.
Verder nog schattige cavia's en zielige konijnen in hokjes gezien. Tja het is maar wat je in een dierentuin wilt hebben hahah.

Onze volgende stop was een heerlijke lunch van rijst! En na een video van een uur over hoe ze olifant amanda hebben geredt, mochten we dan eindelijk naar de olifanten zelf. Dit was een reservaat, dus was echt heel anders dan in Thailand. Volgens hun dan... De olifanten zijn nog steeds alles behalve wild, en ze moesten ook allemaal trucjes doen enzo. Maargoed. Aan het einde papaya's gevoerd aan ze, dus stiekem ook wel weer heel erg gaaf!

Na de olifanten moesten ik en mies overstappen op een ander busje, en kregen we prive vervoer echt de jungle in. Dat was nog een flink eind rijden, dus savonds kwamen we aan bij taman negara. Daar werden we al opgewacht door mr Dino, en naar ons hotel gebracht. Verwacht er niet teveel van, want de wc was een gat in de grond. Ze noemen het dan wel een wc, maar het blijft een gat in de grond!!!! Daarnaast hadden we ook geen lakens en dekens etc, dus het was echt al survivelen hahaha. Om half 8 gingen we eten, en het is daar eten wat de pot schaft. Vis met rijst dus.... Juist... Dus uiteindelijk werd het droge rijst met watermeloen... Heerlijk! Nog maar 2 dagen te gaan.

Na het eten was het weer tijd voor een video over de jungle en de beestjes die je allemaal kan tegenkomen. Veeel kikkers etc dus. Haha ik wilde eigenlijk al niet meer mee met de nachtwandeling....
Maar toch gedaan, en de eerste stop: een pad!!! De rest van de wandeling heb ik nog net niet met mn ogen dicht gedaan, maar het viel mee gelukkig. Uiteindelijk lag ik om 10 uur weer veilig in mn harde bed zonder lakens etc...

Ik ben nu even aan het afraffelen, want volgens mij wilt het hotelpersoneel slapen, en ik zit bij hun beneden op de pc. Morgen typ ik mn volgende berichtjes weer, voor nu weten jullie in ieder geval dat ik levend de jungle uit ben gekomen :D

xxx Daf

• 28 Januari 2014 - 19:18

Manon:

Oooooh Daf, die pad! Ik zie je gezicht al helemaal voor me, haha! Ook met die rijst met (waarschijnlijk heerlijke) vis :p Maar wel weer heel tof!