day 18 - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu day 18 - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 18

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

20 Januari 2014 | Thailand, Ko Phi Phi Don

En nogmaals een early morning. Vandaag vertrekken we alweer naar onze laatste bestemming in Thailand. Om verdrietig van te worden :( Maargoed kwart over 6 opstaan en tas inpakken. Nu is dat echt niet meer leuk (eigenlijk nooit geweest)en prop ik alles er maar in. Tja, zolang het past...
Om 7uur stonden we buiten. Alleen is dat voor phuket town erg vroeg, wanter was verder bijna niemand. Daarbij zijn de taxi's ook vrij onherkenbaar, dus toen stonden we toch wel even van tjaaa en nu.
Gelukkig werden we niet veel later aangesproken door een man die beweerde een taxi te zijn (zn auto dan), dus ingestapt en op naar de pier.
Daar veilig aangekomen, en nog niet eens zo duur ook. Er stond alleen nog niemand vn de ferry klaar, dus eerst maar eens ontbeten.
Erna inchecken. Voor deze ferry betalen we echt de jackpot, en hij is niet eens zo mooi... Maarja hij is nou eenmaal snel, en dat is wel handig als we over 2 dagen naar maleisie gaan met dezelfde boot.
Na een uurtje kwamen we aan op Koh Phi phi (don). En wat is het hier mooi zeg! Echt wowww, van de plaatjes zeg maar.

We hadden niks geregeld, en aan het hotel doorgegeven dat we pas om 2uur aan zouden komen, dus we wilden eigenlijk opzoek naar een taxi.
Maar terwijl we langs de pier liepen zagen we ienand staan met het viking nature resort bordje in zn handen. Toch maar eventjes informeren, en ja hoor, zelfs mn naam staat gewoon op de lijst. Blijkt dat ze hier geen taxi's hebben, maar bootjes. En dat het erg lastig is om er anders vanaf de pier te komen. Dus met een bootje naar een afgelegen strandje waaraan de receptie van het hotel lag. Dit was alleen de verkeerde receptie, dus op naar de andere. En dat was nog een beste klim. Het lijkt nu misschien overdreven, en dat is ook wat ik dacht toen ik de recenties van het resort las... maar we zijn erachter gekomen, niks aan gelogen.

Met het inchecken blijkt dat we meteen ons huisje in mogen! Super fijn, want eigenlijk mag dat pas om 2 uur (4uur later). Dus weer een hele hike naar ons huisje. Maar wooow zoo leuk! We hadden eigenlijk verwacht weer een inimini hutje te krijgen, maar het is vrij ruim. Een bed met een klamboe eromheen! Heel fijn, en een grote badkamer. Ook een ruim terras, net een hangmat!! woehoeee! Na eventjes te acclimatiseren, en uit te rusten gingen we op naar phi phi long beach. Dit was een tip van de nederlanders van giater. Hij zei dat we met een bootje moesten, maar het blijkt vlak naast ons resort te zitten. We moesten alleen wel een flink stuk klimmen om er te komen. Maar wow, wat een mooi strand. Meteen onze snorkelspullen gepakt en het water in. En zelfs in het begin bij het ondiepe stuk al super mooie geel met blauwe vissen (botje van ariel), en nee, ook deze zijn totaal noet bang voor je!

Na een paar uur werd het steeds drukker, en toch ff net iets te toeristisch voor ons. We gingen even wat eten en geld halen (het was alweer op) en op naarons eigen prive strandje. Oke wel met 3 anderen, maar toch. Daar heerlijk de hele middag gelegen, en op een gegeven moment hadden we een hangmat en schommel aan dw boom weten te bemachtigen. En dat is relaxed!
Toen het,water wegebte, en hele bootjes droog kwamen te liggen, de zon bijna onder ging was het tijd om naar ons hutje te gaan. Ff bijkomen en doicjen enzo. Alleen wowww wat een muggen. Tot nu toe bijna geen last van gehad, maar nu leek het wel een plaag. Dus in ons beschermde bed gewachr tor we klaar waren mer douchen en op naar de stad.

We gingen via de zee, die nu bijna helemaal droog lag! Heeel raar gezicht. Uiteindelijk gegeten bij een Italiaan. Lekker duur ook, dus de carpaccio maar overgeslagen, hoe verleidelijk het ook was!
Erna weer richting het hotel gelopen, en onderweg nog even muggenspul gekocht. Benieuwd of het werkt.
Alleen stond nu de zee niet meer droog. dus moesten we weer via allemaal bergpaadjes, naar we hebben het gevonden. Eenmaal thuis mies lekker in de hangmat, en ik mn verhaaltje typen. Valt het internet uit :( verhaaltje dat net bezig was om op te slaan weer helemaal weg. Dit is echt al de 5e keer, en het is zooo frustrerend. Vandaar dat dit verhaal meer kort en krachtig is, en niet echt uitgebreidt.
Overigens zitten we hier echt wel in de natuur. Overal rare geluiden, en we kregen ook een waarschuwing dat we de aapjes hier niet mogen voeren, die zitten hier blijkbaar dus ook!

Verder valt net geen woorden te beschrijven hoe mooi Koh phi phi nu eigenlijk is, dus dat ga ik ook niet doen. Zelfs de foto's doen dit mooie eiland te kort.

Morgen twijfelen we nog of we naar maya beach willen ( van de film: the beach) wat waarschijnlijk ook erg toeristisch is, en waar we weer een bootje voor moeten nemen, of dat we het gewoon bij een strandje uit de buurt houden... dillema's dillema's, je kan er maar druk mee zijn!

xxx daf