day 17 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu day 17 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 17

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

19 Januari 2014 | Thailand, Ban Khao Lak

Once again, zeeeer vroeg opgestaan. We werden 6.15 namelijk al opgehaald om naar khao lak te gaan. Tenminste dat was de bedoeling. Na ietwat vertraging dan! Bij ons in het busje: een groepje russen. Jeej treffen wij weer!!! Gelukkig ook een Nl echtpaar, schept toch een band haha. 1e stop was de gids ophalen, en ook dat was een rus. En nee hij sprak geen Engels. Hij zat de hele tijd te lachen, maar volgens mij kon die wel huilen toen we zelfs google translate niet snapten. Vanaf toen maar op alles wat hij zei ja geknikt met hier en daar een aha geluidje!

Okeee dan de eerste echte stop de ananas farm. Naja echte stop? Het sloeg echt helemaal nergens op en we hadden al zo iets van oh my, wat een dag wordt dit. Het was echter maar een stop van 5min. Get out, make photo! Die 5 min waren lang zat haha! Door naar de volgende stop. De monkey tempel. Noi en daar begon ons dieren avontuur al hoor. Wij in het begin helemaal zoeken, en met moeite 2 apen gevonden, komen we de tempel uit zitten daa 50 losgeslagen apen die gelokt zijn met bananen. Echte schooiers, maar stiekem toch wel heel erg leuk!
Op naar de derde stop alweer. Eigenlijk een soort hele slechte dierentuin. 3 beren samen hadden een even groot hok als mn konijn thuis alleen zeg maar... Maar oooook weer zo verleidelijk en schattig. Aapjes die echt om aandacht vragen. Eentje zat te gebaren of we eventjes op zn ruggetje wilden kriebelen. Hoe schattig is dat?
Echt smelt smelt smelt <3

Tijd voor de volgende stop, want tot hier ging alles namelijk ook in record tempo. En de volgende stop: jawel, de olifanten.
We gingen een rit maken, en oooh had ik me daar even in vergist. Dat is namelijk doodeng. Zolang die op de weg loopt gaat het nog wel, maar een olifantensafari gaat natuurlijk niet over de weg... Het was zooo stijl dat we ons echt goed beet moesten houden. Daarnaast kreeg ik lastvan angstzweet, en gleed ik nog verder weg.We werden dan ook zwaar uitgelaggen door die mensen daar. Halverwege de rit stapte de chaffeur ineens af, en moesten we alleen verder. Hij ging de foto's maken... aaaah eng! Maar ook dit was weer zooo super gaaf! Na de rit,hebben we banaantjes gekocht en gingen we de olifanten voeren. Zooo leuk! Ik blijf een beetje hangen in mn zoo leuk en zoo gaaf, maar heb er gewoon geen andere woorde voor!
Na het olifantenavontuur was het tijd voor de lunch. Thais eten dus weer. Maar het viel mee dit keer qua spicyy! De andere Nederlanders aten geen kip, en wij aten geen vis, dus het was weer mooi verdeeld aan tafel.
Na de lunch gingen we naar de parelkwekerij, wat gewoon een verkapte verkooptruc was, en toch iets moois gekocht haha.

Om vervolgens door te gaan naar het bamboo raften. Klinkt heftiger dan het was. Was super relaxed ronddrijven op een bamoe vlotje. Je zat wel met je billen in het water, maar hij bleef wel drijven. Onderweg nog slangen in een boom tegengekomen, en vervolgens vroeg degene die het vlot vaarde of ik wou zwemmen. Naaah liever niet! Vond ie maar gek...
Erna was het tijd voor de waterval, waar we konden zwemmen. De meeste mebsen gingen met kleren en al erin, maar ik en Mies hadden zo iets van naaah neeee, is prima zo. Anders moet je de rest van de dag zeiknat in de bus zitten. Dus toen heb ik zowaar een gesprekje gehad met de Russische gids, en we verstonden elkaar nog redelijk ook!
Als laatste gingen we nog langs de food market, wel 2 kraampjes met fruit. Woehoeeee!
Erna weer terug naar het hotel waar we om half 7 aankwamen. Lange, maargeweldige dag.'s avonds nog naar old town geweest, waar ze een night market hadden. Daar oom een restaurantje opgezocht om te eten.
Ik had lekkee spaghetthi met gegrilde kip en aoli uitgezocht.
Na een hap smaakte het best vreemd, en nog geen halve minuut later ging ik echt kapot. Er zaten zoooo veel pepertjes in, zelfs als ik die eruit viste was het nog niet te doen. Dus na elke 2 happen mn mond geblust met tomaten van mies dr bord. Maar na de helft van mn bord hield ik het voor gezien, want het brandende gevoel zette zich voort in mn maag. Na een half uur kreeg ik denk ik pas weer mn smaak terug. Pfieuw, zweet stond op mn voorhoofd. Erna het eten nog even geblust met een ijskoffie en toen weer naar het hotel.

Nu ik dit typ is het alweer half 12 hier, en morgen gaat de wekker weer vroef.We gaan naar onze laatste bestemming in thailand: Koh phi phi!Maar dat is dus de reden dat dit een beetje afgeraffeld en niet uitgebreid verslagje is. Waarschijnlijk veel dingen vergeten, maar die zet ik anders in mn verslag van morgeb nog wel erbij. Nu snel slapen!

xxx Daf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Khao Lak

Azie

Vanaf Bangkok naar Kuala Lumpur in 4 weken

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

day 29 + 30

30 Januari 2014

day 28

29 Januari 2014

day 27

28 Januari 2014

day 26

27 Januari 2014

day 25
daphne

Blijf hier op de hoogte!

Actief sinds 16 Juni 2013
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 11727

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 14 Maart 2015

van downward dog tot kater

03 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Azie

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Warschau

Landen bezocht: