day 15 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu day 15 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van daphne baars - WaarBenJij.nu

day 15

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

17 Januari 2014 | Thailand, Ko Samui

Tijd voor weer een strand dag!
Maar aangezien we hier morgen alweer weggaan eerst een paar dingen regelen. Te beginnen met het ontbijt. We dachten lekker van die american pancakes te nemen, lekker als ontbijt, kregen we gewoon de super hollandse pannekoek, met een banaan en meloen en ananas erop geserveerd hahah naja ook lekker. Erna doorgeven dat we uit gaan checken morgen, en vragen of ze obze taxi even wilden bellen om te bevestigen. Maar nee, dat wilden ze niet. Ga maar naar de 7eleven. Nou wij een heeel eind gelopeb, en ook veel mogelijke telefoons gezien, maar overal was de telefoon zelf niet aanwezig. Bij de 7eleven gevraagd, en die verwees ons naar een mobiele telefoon winkel... Het school in ieder geval niet echt op dus maar weer terug naar ons hutje en mobiel gebeld...
Dus ik begon met bellen kreeg een man aan de telefoon mn halve verhaal gedaan waarop hij ophing. Okeeee. Mies nog naar een keer gebeld, en weer na een zin alweer opgehangen. Dus wij ons papiertje nakeken, blijken we ons eigen hotel te hebben gebeld tot 2x toe. hahaha oeps wrong number!
Erna nog 5 andere nummers gebeld maar uiteindelijk de goeie te pakkeb gekregen. Om 6:30 staat de taxi voor de deur!

Toen snel handoekje op het strand en de zee in, afgewisseld met een boekje lezen is dat wel zo'n beetje onze hele dagbesteding geweest.
NAdat we hadden geluncht kwamen we terug, en meteen aangesproken door ewn stelletje, die hadden de nederlandse boekjes zien liggen haha.
Voordat we weg gingen haar nog blij kunnen maken met onze oude boekjes en tijdschriften, scheelt ons weer wat gewicht (wat niet waar is, anders hadden we het toch weggegooit).

's avonds lekker gedoucht en richting het centrum gelopen. Daar een beetje fancy uit eten gegaan. We dachteb dat het echt heel duur was, maar na omrekenen bleek het nog geen 10 euro pp te zijn. Wat hier overigens ook duur is.
Erna nog een sieradenwinkeltje half leeg gekocht. We hadden zoveel gekocht dat we zelfs korting kregen hihi. Is maar goed ook, want al ons geld was op. We gaan ook echt uit eten met nog geen 30 euro op zak en zonder pinpas etc. Hoef je in nl natuurlijk niet te proberen, behalve op de studentenhap dagen :) Erna nog eventjes door het centrum geslenterd, en het viel ons wel op dat er hier veel oudere mannen zijn met thaise meisjes/ladyboys.....
We waanden ons eventjes in Lloret del mar haha.
Erna via het strand teruggelopen wat nog best een wandeling was.
Nu net weer 2 verslagen getypt, en ik loop eindelijk weer bij!!!
straks nog mn tas inpakken, alweeeer en dan morgen om 6:30 richting phucket. Wat een bijzondere reis is het toch eigenlijk. Vele vonden ons plan erg ambitieus, en toegegeven, we maken ontzettend veel kilometers, maar het is het allemaal wel waard! Natuurlijk zou ik op sommige plekken langer willen blijven, maar dat heb ik op tot nu toe elke bestemming gehad, dus dan zouden we ook echt zoveel dingen niet gezien hebben. Dus tot nu toe verloopt deze reis echt prima!!

xxx Daf

• 18 Januari 2014 - 09:15

Cees:

Ga zo door, geniet en blijven schrijven...

• 18 Januari 2014 - 11:12

Alice:

Ambitieus of niet. Wij genieten met jullie mee! Veel plezier nog, dames!