dag 2 - Reisverslag uit Warschau, Polen van daphne baars - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Warschau, Polen van daphne baars - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

20 Juli 2013 | Polen, Warschau

Vandaag lekker rustig aan begonnen, om 11 uur wilden we met de ubertoeristische hop on hop off bus mee. Het is al bijna een traditie, maar tegenwoordig gaan we overal waar we komen een dagje met de bus op pad. Eerst ontbeten bij de starbucks met een frappuchino en een yoghurt musli. Uiteindelijk de 11 uur niet gered, dus nog rustiger aan gedaan (het is tenslotte vakantie) en om 12 uur op de bus gestapt. Na het hele rondje te hebben gereden (naja het halve rondje, de andere helft was afgesloten) uitgestapt bij het oude centrum, want er leek daar iets te doen te zijn. Alles was afgezet door de politie, en er waren super veel mensen. Ik weet nog steeds niet precies wat er te doen was, er was alleen veel politie, en er was een belangrijk iemand bij. Mijn vermoedens hangen nog tussen een herdenking van de opstand van Warschau of een open dag van de politie, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Na een tijdje te hebben gekeken, en niks te kunnen hebben verstaan van de speech zijn we maar verder gelopen. Uiteindelijk terecht gekomen op het plein dat ze hebben nagebouwd aan de hand van de schilderijen. Was erg mooi!
Langs een aantal eetkraampjes gelopen, en besloten dat we iets nieuws wilden proberen. Het leek op een half stokbrood met gehakt, kaas en ketchup, maar we konden natuurlijk niet lezen wat erbij stond, en de verkoopster had ook nogal van problemen met haar Engels. Uiteindelijk bleek het een half stokbrood te zijn met champignons, wat kan een foto je dan misleiden!!! Alle champignons er lekker afgeplukt, en uiteindelijk maar brood met ketchup gegeten. Wel grappig dat er dan meteen weer toeristen naar ons toe komen, om te vragen waar ze het kunnen kopen. De hele reis werden we overspoeld met mensen die ons de weg kwamen vragen in het Pools.. Zien we er dan zo ingeburgerd uit?

Daarna hebben we weer een flink stuk gewandeld richting het volgende winkelcentrum. Uiteindelijk was dit nog best wel ver, en waren we al moe toen we aankwamen. Maar voor winkelen hebben we natuurlijk altijd tijd! Na het winkelen zijn we ook nog naar de bioscoop geweest. Wielkie wesele oftewel “the big wedding”. Tot op het laatste moment in spanning gezeten of de film wel in het Engels was, maar we hadden geluk! Erna richting de metro gelopen om terug te gaan naar het centrum. Na een halte stond de metro wel erg lang stil. Om vervolgens weer dezelfde weg terug te vervolgen... Argg bleek er net een verbouwing te zijn, en moesten we nog 2 haltes lopen. En die haltes bleken nog best ver weg te zijn.
Onderweg nog een keer uitgescholden door een man in een rolstoel... Volgens mij omdat ik niet met hem mee naar huis wilde ‘lopen’ maar begreep het niet helemaal.. Achjaa ik was dan ook “stupid”! Haha. Zo vriendelijk die Polen :) (op deze man na, alleen maar goede ervaringen gehad hoor!). Na een langeeee wandeling lekker t bed van t hotel in!