Dag 1 - Reisverslag uit Warschau, Polen van daphne baars - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Warschau, Polen van daphne baars - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg daphne

19 Juli 2013 | Polen, Warschau

Ok ok, geen echte reis, maar een citytripje stond op ons programma dit keer. Eentje naar Polen welteverstaan. De dag begon lekker op tijd, en aangezien ik donderdag om 23.00 uur in slaap ben gevallen moest ik om 6 uur ‘s ochtends nog mijn koffer inpakken... Naja handbagage dan. Om 7 uur op naar Schiphol. Reis verliep eigenlijk heel chill volgens schema. Toch wel lekker met klm hoor! Meer beenruimte dan gewend, een broodje en wat drinken, en dat voor een vlucht van nog geen 2 uur. Kunnen easyjet en transavia toch niet echt tegenop.

Eenmaal aangekomen waren we wel verbaasd over dat we zowel in Nederland als in Polen, nergens ons paspoort hebben laten zien. Weet wel dat het een Europa is, maar voor de tripjes naar Bulgarije en dergelijke was er toch altijd minimaal 1 controlepuntje. Maar goed, op naar de trein richting het centrum. Op het vliegveld hadden we nog snel bij een wifi puntje opgezocht waar ons hotel lag ( goeie voorbereiding!) en met google maps bij de hand hadden we het hotel na een wandeling gevonden. Het Sheraton hotel.... Voelde ons bij aankomt wel een beetje underdressed hoor voor zo’n hotel. Na het inchecken moesten we nog eventjes wachtten tot de kamer schoongemaakt was, en toen konden we snel onze spullen droppen.

Erna zijn we weer dezelfde weg terug gelopen richting het station, en daar het eerste winkelcentrum ingegaan. Bij de eerste schoenenwinkel was het al raak, alles was zoooooooo goedkoop!! Achteraf bleek het gewoon om een goedkope schoenenwinkel te gaan, maar dat mag de pret niet drukken. Na een middagje shoppen zijn we wat gaan eten bij het Hard Rock Cafe. Heerlijk gegeten, maar toch wel jammer hoor dat ze hier geen mayonaise bij de frites serveren. En is het in Polen normaal als het personeel bij je aan tafel komt zitten wanneer ze de bestelling opnemen???

Erna weer lekker naar het hotel gegaan, want we waren best een beetje moe. En als je dan een 5* hotel hebt, dan moet je het ervan nemen ook toch? Dus lekker eventjes in bad gelegen, en op tijd gaan slapen.